η αγάπη είναι ο φόβος..

» η αγάπη είναι ο φόβος που μας ενώνει με τους άλλους »

(Μ. Αναγνωστάκης)

Κάποτε ζούσαμε ο ένας για τον άλλον.

Τώρα ζούμε ο ένας μέσα στον άλλον. Ζούμε με δανεικές ανάσες, παρασιτικές εμμονές, κοινόχρηστες ανάγκες κι αποδεκατισμένα όνειρα. Ασφυκτιά η τετραγωνική ρίζα του έρωτα ανάμεσα σε διτετράγωνες εξισώσεις, την ώρα που το γιασεμί ανθίζει στην κόψη του φεγγαριού χωρίς αυτόπτες μάρτυρες.

Το σώμα της νοσταλγίας αναζητά τον εαυτό του, πίσω από την οθόνη μιας ξεχαρβαλωμένης τηλεόρασης, στα σκουριασμένα τηλεφωνικά καλώδια και σε δωμάτια που οι σκιές, πλέον, τονίζουν απειλητικά τις γωνίες.

«Λείπω. Εσύ ;..»

Αποδεκατισμένες οι σιωπές των ανθρώπων. Φούσκωσε το σύμπαν με λέξεις χωρίς νόημα, υφή και βάρος. Σκούριασαν οι ψυχές φαίνεται και πια δεν βγάζουν ήχους.

Πού είναι θαμμένο εκείνο το βλέμμα, η τάδε σιωπή, το αρχαίο σμίξιμο, ο μαλακός ώμος, τα χυμένα μαλλιά στο μαξιλάρι, τα μισάνοιχτα χείλη ;

Σφίγγει ο ορίζοντας, στενεύουν οι ώρες και γύρω μας ένας χορός αρχαίας τραγωδίας με καρφίτσες στο στόμα.

– «Είμαι η ερημιά όταν σωπαίνεις ..»

«Πενθώ την ερημιά ενός φιλιού»

~ από perseus76 στο 03/11/2012.

16 Σχόλια to “η αγάπη είναι ο φόβος..”

  1. με τσάκισες πρωί πρωί…κάπου θα είναι όλα αυτά, δεν μπορεί, κάπου κρύβονται & περιμένουν να τ` ανακαλύψουμε.

    • Μία σας και μία μου 🙂

      Καλώς όρισες στη γωνίτσα μου

      ΥΓ Τυχεροί όσοι ακόμα δεν τα έχουν ανακαλύψει, και δύστυχοι εκείνοι που τα είχαν αλλά τα άφησαν να σκουριάσουν.

  2. Κάπου είναι η αγάπη και περιμένει να βρούμε το θάρρος, να την πιάσουμε απ’ το χέρι και να νικήσουμε τον φόβο μαζί.
    Τι σκέψη και αυτή… είναι η εποχή για μένα τέτοια που αυτή η ανάρτηση σου, μου είπε πολλά.
    Καλημέρα καλέ μου perseus! 🙂

    • Χάρηκα πολύ που το ποστάκι μου κατάφερε να σου ψιθυρίσει κάτι.

      Καλό βράδυ Βασίλισσα

  3. Πόσο λυπηρό…να προσπαθείς να αναστήσεις τις πεθαμένες ψυχές των ζωντανών… Υπέροχος ο Αναγνωστάκης.
    Καλό βράδυ.

    • Καλό βράδυ και σε εσένα melita μου. Σε ευχαριστώ για το σχόλιο.

      ΥΓ Η πρώτη φράση στο κείμενο είναι τίτλος ποιήματος του Αναγνωστάκη. Το υπόλοιπο κείμενο είναι δικό μου. 🙂

      • Ναι καλέ μου το ξέρω και το κατάλαβα , δεν είμαι τόσο ξανθιά χαχαχαχ. Απλά θεωρώ ότι σε μία και μόνη φράση του μπορεί να σε κάνει να σκεφτείς τόσα πολλά και να σου βγάλει τόσα συναισθήματα. Καλό ξημέρωμα να έχεις.

  4. ελπιζω να περασει γρηγορα αυτη η φαση του να πενθουμε το ενα ή το αλλο..

    αγαπη ειναι ο φοβος της μοναξιας θα ελεγα

    καλο βραδυ περσεα!

    🙂

    • δεν είμαι σίγουρος αν περνάει αυτή η φάση ποτέ
      Καλό βράδυ και σε εσένα

      (συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση)

  5. Καλησπέρα….

    Δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ με τον τίτλο σου και με τον Αναγνωστάκη….

    Η αγάπη είναι αγάπη….ο φόβος είναι φόβος….η μοναξιά είναι μοναξιά….

    Ο φόβος και ο θυμός ανήκουν στην υπόφυση….είναι τα αρχικά , τα πιο πρωτόγονα συναισθήματα , αυτά που σχετίζονται άμεσα με την επιβίωση μας σαν είδος , από καιρούς που δεν είχαμε την δυνατότητα να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας σαν οντότητες….είναι το απολειφάδι της σκέψης της αμοιβάδας της οποίας είμαστε μακρινοί απόγονοι….

    Η αγάπη είναι ένα συναίσθημα που αναπτύχθηκε αργότερα , όταν αρχίσαμε να μεγαλώνουμε τον εγκέφαλό μας για να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον…γιατί αν δεν χρειαζόμασταν να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον , δεν θα χρειαζόμασταν ποτέ τέτοιο όγκο εγκεφαλικού ιστού, μας έφτανε πολύ λιγότερο μυαλό….εκεί λοιπόν στην προσπάθεια να κατανοήσουμε τον διπλανό μας για να τον κατακτήσουμε και να του επιβληθούμε , εννοείται, αρχίσαμε όντως να τον καταλαβαίνουμε…..και μέσα στην κατανόηση , ή μετά την κατανόηση, αρχίσαμε να αισθανόμαστε κι άλλα πράγματα…ένα από αυτά είναι και η αγάπη….

    όπως κατάλαβες , η κατανόηση προηγείται της αγάπης…..
    όπως και πολλών άλλων πραγμάτων….

    δεν μπόρεσα να αποφύγω την συνήθεια μου να γράφω σεντόνια…
    αν και πρώτη μου φορά στην γειτονιά σας , αγαπητέ…
    είπα να ανταποδώσω την επίσκεψη…

    καληνύχτα σας

    • και όλα αυτά τα όμορφα που μου έγραψες εδώ, θες να δεχθώ οτι ήταν αποκλειστικό αποτέλεσμα διεργασιών νευρώνων, υποφύσεων και εγκεφαλικών αγγείων….
      σε ευχαριστώ για την επίσκεψη.
      Παρόλα αυτά εγώ εμμένω, έστω αιρετικά προσηλωμένος, στις θέσεις μου.
      Καλό βράδυ

      • Δεν ξέρω…. είναι αιρετικό να μην συμφωνείς μαζί μου;

        Πάντως δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω ότι η αγάπη συνδέεται ή είναι απόρροια οποιουδήποτε φόβου….με τίποτε….

        Δεν το δέχομαι…..

        Αυτός είναι και ο λόγος που προσπάθησα να το θέσω και κάπως βιολογικά….τώρα εσύ μου βάζεις ερωτηματικό , όσον αφορά το τι μπορεί να παράγει σκέψεις και συναισθήματα…αλλά ακόμη κι έτσι….σάρκα και αίμα δεν είμαστε; άρα ότι παράγουμε βγαίνει από εκεί μέσα…από την σάρκα και το αίμα μας….ακόμη και η ψυχή , την οποία υποπτεύομαι ότι υπονοείς, εκεί μέσα κατοικεί …τουλάχιστον …

        Καληνύχτα…

  6. παρανόησις …
    αιρετικός είμαι αποκλειστικά και μόνο εγώ (απο τα γεννοφάσκια μου)
    Κατάλαβα απολύτως τον συνειρμό σου καθώς και τα επιχειρήματα που έθεσες. Κι εν μέρει συμφωνώ μαζί σου.
    Όμως με τη σειρά μου αρνούμαι την προσέγγιση της ανθρώπινης φύσης με αμιγώς βιολογικά στερεότυπα.
    (όχι δεν έχω παραμορφωτικούς φακούς θρησκευτικών δογμάτων κλπ)
    Άσε που ο αιρετικός και ξεροκέφαλος εαυτός μου, δεν δέχεται οτι η ψυχή κατοικεί στο σώμα μας, αλλά αποτελεί κομμάτι ενός ενιαίου συνόλου.
    Σε ευχαριστώ πολύ για τον άκρως ενδιαφέροντα διάλογο.
    Καλή Εβδομάδα Φίλε μου.

    • Η χαρά είναι δική μου…

      Δεν ξέρω…μπορεί η ψυχή να είναι κομμάτι ενός ενιαίου συνόλου, ή μπορεί να είναι κάτοικος και του τελευταίου ακόμη κυττάρου και να επηρεάζεται από αυτό….ποιός μπορεί να ξέρει;
      Μπορεί ακόμη το ένα να μην αποκλείει το άλλο…εφ΄όσον δεν υπάρχει ύλη, και τα πάντα είναι μια δομημένη ενέργεια, στην σωστή διάταξη, όλα μπορεί να είναι ψυχή…..

      • αν μπορούσα θα σε κερνούσα μια ρακή γι’ αυτό το σχόλιο.
        Κρίμα … τέτοιες συζητήσεις απαιτούν και τα απαραίτητα «παρελκόμενα».
        Καλό βράδυ φίλε μου

  7. Πες ότι με κέρασες …και μόνο που το είπες…

    Εγώ πάντως αύριο Τετάρτη βράζω τσίπουρα-ρακές για εσάς αν θέλετε…
    Αν είστε κοντά στην Ξάνθη, ελάτε να σας κεράσουμε….στο καζάνι ζεστή ρακή….
    ή όποτε άλλοτε θέλετε , στο παζάρι της Ξάνθης κάθε Σάββατο….

Οι σκέψεις σας

 
